E-commerce, czyli handel internetowy, wciąż podlega dynamicznym przemianom. Niezależnie od wielkości naszej firmy, jak również branży, w jakiej działamy, podstawą jest wysoka jakość produktów oraz odpowiednia forma pakowania i transportu. Aby zabezpieczyć towary przed uszkodzeniami, najlepiej zastosować kartonowe pudełka. Trzeba uwzględnić nie tylko walory estetyczne, lecz także ich trwałość i odpowiedni wygląd. Dzięki temu zapewnimy klientom szybką dostawę produktów, a dodatkowo sprawimy, że nasze usługi będą postrzegane jako nowoczesne i solidne. W niektórych wypadkach użycie odpowiedniego kartonu do pakowania może sprawić nawet wrażenie korzystania z usługi należącej do grupy Premium.
Nie każdy karton jest taki sam
Kartony do pakowania są dostępne w wielu rodzajach i rozmiarach. Podstawową sprawą jest rodzaj pudełka. Najprostsze pudełka to kartony klapowe. Są świetne, gdy musimy zapakować różne produkty w różnych rozmiarach. Doskonałym pomysłem jest również użycie kartonów fasonowych, które powinny być stosowane przede wszystkim do pakowania niewielkich przedmiotów. Sposób budowy takich pudełek sprawia, że mają wzmocnione boki i do składania nie trzeba używać taśmy klejącej. Jest to więc realna oszczędność, szczególnie jeśli wysyłamy dużą ilość paczek jednorazowo. Pudełka fasonowe można bardzo szybko złożyć i zapewniają one lepsze zabezpieczenie zawartości podczas transportu. Ten rodzaj opakowania należy do najbardziej uniwersalnych.Kartonowe pudełka mogą mieć również podwójne dno, co zwiększa ich wytrzymałość. Sprawdzają się idealnie do pakowania ciężkich przedmiotów o małej objętości. Można tu wymienić akcesoria treningowe czy donice na kwiaty. Tego rodzaju opakowania są określane jako pudełka z automatycznym dnem i można je składać oraz rozkładać wielokrotnie. Pozwala to na bezpieczne magazynowanie przy zachowaniu małej przestrzeni. Klient otrzymuje eleganckie pudełko, które może później wykorzystać do swoich własnych potrzeb.Grubość ma znaczenie
Pudełka mogą być wykonane z kartonów o różnej grubości. Najczęściej wykorzystywany jest karton do pakowania 3-warstwowy i 5-warstwowy. Ten ostatni warto wybrać, gdy pakujemy produkty delikatne lub bardzo ciężkie. Gruby karton jest sztywny na tyle, że podczas transportu może zostać uszkodzony fragment pudełka, na przykład jeden z rogów, ale nie produkty znajdujące się wewnątrz.Kartonowe pudełka mogą być w całości szare lub białe od zewnątrz. Dzięki temu zyskują bardziej estetyczny wygląd. Często są używane do pakowania odzieży, kosmetyków czy perfum. Pudełka mogą być również wykonane z kartonu brązowego. Jest to produkt bardziej przyjazny środowisku, tak więc wyróżniają się wśród innych paczek i wzbudzają pozytywne skojarzenia. Klient po otrzymaniu takiego pudełka uzna, że nasza firma dba o ekologię, a więc łatwiej zbudujemy pozytywną relację konsumencką.Zabezpieczenie towarów to podstawa
Kartony do pakowania powinny być też odpowiednio zabezpieczone. Do wewnątrz pudełka musimy dobrać odpowiednie wypełniacze, a więc folię bąbelkową, poduszki powietrzne lub skrawki dekoracyjnego papieru. Zapakowane przedmioty nie powinny się przemieszczać w pudełku i powinny być dobrze zabezpieczone z każdej strony. Pudełko nie może być ani zbyt małe, ani zbyt duże — musi być dopasowane do rozmiaru towarów.Skuteczna i tania reklama
Rynek e-commerce i personalizacja
Na rynku e-commerce można się wyróżnić także za pomocą personalizacji. Kartonowe pudełka można uzupełnić nadrukiem, dzięki czemu uzyskamy dodatkową przestrzeń reklamową. W ten prosty sposób nasza firma może być zauważona już na etapie transportu produktów, a odbiorca zostanie przyjemnie zaskoczony nietypowym opakowaniem. Jeśli stosujemy taśmę do pakowania, można użyć kolorowej taśmy z nadrukiem.Odpowiednie pakowanie produktów jest ważne ze względów ekonomicznych, jak również powinno zaspokoić oczekiwania klientów. Dlatego warto zwrócić na to większą uwagę. Odbiorca paczki wykonanej z materiału wysokiej jakości będzie lepiej postrzegał naszą firmę i tym bardziej poleci ją innym osobom. Jest to więc doskonały sposób na skuteczną reklamę bez ponoszenia wysokich kosztów.