Jak zacząć ćwiczyć jogę?

0
70

Joga to specyficzny rodzaj aktywności fizycznej, który nie tylko wpływa na naszą kondycję fizyczną, ale również pomaga znaleźć równowagę, zrelaksować się i zapomnieć o trudach dnia. Zajęcia jogi pozwalają poprawić wygląd sylwetki i pozytywnie wpłyną na sprawność całego ciała. Jak zacząć ćwiczyć jogę, by już na zawsze pokochać tę formę ruchu?

Aktywność dla każdego

Nie zależnie od tego, czy jesteś sprawny fizycznie, czy twój kontakt ze sportem ograniczył się do lekcji wf-u w szkole, czy jesteś młody, czy starszy – joga jest dla każdego.

Jogę może praktykować każdy. Jest to aktywność, która nie ma na celu rywalizacji, bycia lepszym od innych, ścigania się w osiągnięciach. Joga polega na uważnym obserwowaniu swojego ciała oraz pokonywaniu swoich barier.

Uważnie praktykując jogę dowiemy się wiele o swoich możliwościach o ograniczeniach. Jednocześnie z dnia na dzień będziemy przesuwali granicę swoich możliwości. Pokonanie własnych słabości oraz widoczny wzrost sprawności fizycznej to znak, że joga daje pożądany efekt.

Od czego zacząć?

Zastanawiając się, jak zacząć ćwiczyć jogę można rozpocząć praktykę samodzielnie, w domu. Jest wiele kursów, które pomagają stawiać pierwsze kroki.

Warto jednak w początkowym etapie spotkać się z nauczycielem, który da pierwsze wskazówki, pokarze jak wchodzić w pozycję i jak bezpiecznie z niej wyjść.

Przygotowując się do zajęć jogi na zorganizowanych spotkaniach koniecznie trzeba zadbać o odpowiedni strój. Jogę warto ćwiczyć w stroju bardzo wygodnym, który nie krępuje ruchów. Warto również zabrać ze sobą ciepłą bluzę, a nawet kocyk, gdyż relaks przed zajęciami i po zajęciach powoduje, że organizm bardzo szybko się wychładza.

Warto mieć swoją matę lub niewielki ręcznik, który ułożymy na macie. Wałki, kostki czy pasy najczęściej są w każdym studiu jogi, więc nie ma konieczności kupowania swoich.

Stopień trudności

Zastanawiając się, jak zacząć ćwiczyć jogę trzeba sobie uświadomić, że zajęcia mają bardzo różnorodne stopnie trudności. Jest joga, która jest dynamiczna i szybka. Jest również joga, która jest refleksyjna i dużo bardziej delikatna.

Zajęcia jogi należy rozpocząć od grupy początkującej, gdzie można przekonać się, jaki poziom sprawności fizycznej reprezentujemy. Bardzo częstym błędem jest rozpoczynanie zajęć od wyższego poziomu. Obserwując zajęcie jogi wiele osób jest przekonanych, że pozycje nie są trudne i nie wymagają dużej siły. Nic bardziej błędnego.

Nawet podstawowe pozycje jogi bardzo mocno pobudzają mięśnie do pracy. Osoba, która nie ma dobrej kondycji fizycznej może mieć duży problem z przejściem przez cały cykl zajęć. Nie warto rozpoczynać zajęć od intensywnego treningu. Dużo korzystniej jest powoli, we własnym tempie przyzwyczaić ciało do określonego wysiłku.

Dlaczego warto praktykować jogę?

Dzisiejszy styl życia jest szybki, pełen wyzwań i zobowiązań, z których musimy wywiązać się w terminie. Stres oraz działanie pod presją czasu to nasz chleb powszedni. Joga pozwala się wyciszyć, znaleźć dystans oraz równowagę. Spokój, koncentracja oraz dobre samopoczucie przychodzą po każdych zajęciach jogi.

Joga to również bardzo dobry sposób na utrzymanie ciała w dobrej kondycji. Gibka, szczupła sylwetka to naturalny efekt praktykowania jogi.